maanantai 31. maaliskuuta 2014

Yhteenveto tähänastisesta kouluvuodesta

Elelen tällä hetkellä niin koirakoirakoira-elämää, että tämä blogi on jäänyt vähän hiljaiselolle. En kuitenkaan luovu tästä, sillä tarvitsen myös blogin jossa purkautua koiriin liittymättömistä asioista. Kuten esimerkiksi koulusta. 

Minulla olisi ollut tänään luentoja 10-12 ja olin vielä klo 9 menossa sinne, mutta sitten mämmi ja kerma ja Suurin pudottaja veivät voiton, ja jäin kotiin. Lupasin kuitenkin itselleni, että korjaan tänään yhden artikkelin ja luen perjantain tenttiin. 

Tämä vuosi alkaa kyllä olla voiton puolella. Minulla on vielä menossa histologian kurssi ja parin viikon päästä alkaa vuoden viimeinen kurssi, jonka aiheena on eläinmallit. Toki minulla olisi vielä tosiaan tuo tämän viikkoinen tentti suorittettavana ja yksi artikkeli korjattavana ja toinen artikkeli on vielä ihan aloittamatta. Mutta kun vertaa siihen työmäärään, minkä olen tänä vuonna koulun eteen joutunut tekemään, tuntuvat nämä pari hommaa aika pikkujutuilta. Opintopisteitä pitäisi tältä vuodelta kertyä tasan 70. Ensi vuodelle jää enää gradu ja sitten pitäisi vielä josta kaivella 10 op. Onneksi ensi vuonna oli ihan kiinnostavia kursseja tarjolla, kuten histopatologia, joten eiköhän tuo 10 täyty sukkelaan!  

Gradu sen sijaan ei oikein etene. En pääse aloittamaan täysin itsestäni riippumattomista syistä. Ei auta kuin odotella. Tai sitten koettaa saada uusi aihe. Mutta kun olen niin innostunut jo nykyisestä. Voih. Olisi niin kiva päästä aloittamaan jo gradua, kun motivaatio kaikkeen muuhun opiskeluun alkaa olla taas vähän lopussa. Ei olisi onneksi enää kuin 1,5 kk koulu jäljellä tälle lukukaudelle. 

Eiliseltä metsälenkiltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti