lauantai 14. joulukuuta 2013

Isämmaan puolesta mökki reissu

Olin viime viikonloppuna itsenäisyyspäivän mökki_reissulla,  ja mun piti siitä kirjoittaa jo ajat sitten, mutta en kai sitten ole ehtinyt. Itsenäisyyspäivänä siis ajeltiin mökille sellainen 100 kilometriä. Meitä oli sillä 10 hengen mökillä sellainen 19 henkeä, mutta ihan siististi se silti meni. Minulla ja Janilla oli retkipatjat ja makuupussit, koska nukkumapaikkoja oli niin vähän, enkä halunnut joutua tappelemaan niistä.

Minulla oli uhkarohkeasti mukana 7 siideriä ja shottipullo. Ajatuksena oli, "että nyt minä ryyppään oikein kunnolla!",  mutta eihän sellainen minulta tunnu enää onnistuvan. Ekana päivänä/iltana join 4 siideriä ja sen jälkeen oli jo lauantaiaamuna niin öhlö olo, että en sitten juonut lauantaina enää mitään. Menin perjantai-lauantaivälisenä yönä ensimmäisten mukana nukkumaa, JO kolmelta yöllä. Muut ilmeisesti valvoivat jonnekin 7-8 aamulla. Ne retkipatjat oli törkeän kovat nukkua ja mökissä oli kamalan kuuma, kun saunaakin pidettiin päällä läpi yön, ja melu oli niin kova, että vaikka mulla olikin korvatulpat, niin silti se lattian rytmikäs tärinä vähän häiritksi unta. Tämän vuoksi sitten lähdimme lauantai-iltana kymmenen aikoihin Janin kanssa nukkumaan äitini luo Iisalmeen, koska sinne oli mökiltä matkaa noin 30 km.

Mökillä oli kuitenkin tosi kivaa. Näki pitkästä aikaa vanhoja kavereita ja minäkin onnistuin nukkumaan kaikkien mökillä koettujen draamahetkien ohi. Pelailtiin lautapelejä, saunottiin ja touhuttiin. Aika meni, varsinkin silloin perjantaina ihan tosi nopeasta, ja huomasin vain jossain vaiheessa, että muahan nukuttaa ihan sikana. Sitten oli pakko mennä nukkumaan. Mä olin lähtenytkin matkaan sillä asenteella, että mökillä ei nukuta, joten mikään ei tullut yllätyksenä. Se Iisalmeen lähtö ei kyllä ollut suunniteltua, mutta tällaiselle ihmiselle, jolla on hyvin tarkka 22.30-7.30 unirytmi, kahden yön huonot yöunet olisivat olleet varmaan jotain aivan liian hirveää.

Pidin ihan vahingossa loka- ja marraskuun tipattomana. Ehkä se on ollut syy sille, miksi kirjoittelen tänne niin vähän nykyään. Olen kuitenkin kirjoitellut aiemmin aika paljon juuri kaikista bileistä. No nyt on tulossa joulu ja uusi vuosi, niin juhlia tulossa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti