sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Uusi nimi, uudet housut

Muokkasin blogiani hieman. Vaihdoin nimen ja tein bannerin, joka tosin on vähän onneton, mutta ompahan sentään jotain. Lisäksi huomasin, että blogini on Tyynenmeren ajassa, joten päivitin sen nyt Suomen aikaan. Tultiin siis kuusi tuntia taaksepäin. Olen miettinyt tätä nimen muutosta jo pitkään, mutta en ole vain jaksanut alkaa väkertää. Nyt on nimi ja ulkoasu muutettu, niin blogini on edes vähän persoonallisemma näköinen mitä ennen. 

Olin taas viikonlopun Janin kanssa eläimiä hoitamassa. Vaikka tosiasiassahan se oli Jani, joka ne eläimet hoiti, ja minä olin vain seurana. Tänään kuitenkin Janin sisko palaa poikaystävänsä kanssa matkoilta, joten Jani ja tietokone muuttivat takaisin kotiin. On se ihan erillaista olla täällä kotona, kun Jani räpeltää tuossa huoneen toisella puolella tietokoneensa kimpussa. Vaikka ei me nytkään mitään jutella, tai semmoista, mutta kyllä se, että täällä on toinen ihminen, tekee jo ihmeitä viihtyvyydelleni. 

Hartsu oli hyvin kuvauksellinen. Työtyi kokoajan ihan kameraan kiinni, joten kuvat hänestä on kaikki tätä luokkaa.

Emme kerkiä kuitenkaan olemaan yhdessä kotona kuin yhden yön, sillä huomenna minä lähden kahdeksi yöksi Tahkolle. Kävin tänään ostamassa itselleni uudet lasketteluhousut, sillä edelliset oli äiti heittänyt menemään. Minä olisin kyllä pärjännyt vanhoillakin housuilla, mutta äidin mielestä näytin ihan Pelle Hermannilta ne jalassa. No saimpahan tuhlattua ainakin loputkin siitä voittamastani Stadiumin lahjakortista. 

Pitää kyllä kehua hiukan tuota Stadiumin palvelua. Kun astuin sisälle liikkeeseen, tuli myyjä melkein heti kysymään minulta voiko olla avuksi. Kerroin etsiskeleväni lasketteluhousuja, ja silmänräpäyksessä myyjällä oli jo sylissään läjä kriteerini täyttäviä pöksyjä, suurin osa vieläpä alennustuotteita. Myyjä kantoi ne pulestani jopa sovituskoppiin ja käski huikata jos vain tarvitsen apua. Sovittelin housut rauhassa läpi ja valitsin mieleiseni. Täytyy sanoa, etten ole koskaan ennen selviytynyt vaatteidenostoreissulta yhtä nopeasti kuin nyt. Tajusin samalla että noissa housuissa on kyllä merkkien välillä todella paljon eroa mallissa ja koossa. Minä ostin Everstin housut, kokoa XS. Toisissa housuissa, esimerkiksi HH:lla, jo S kokoiset housut olivat liian pienet. En ymmärrä miten voi olla näin paljon vaihtelua merkkien välillä. Jos ei myyjä olisi ottanut minulle sovitettavaksi noita XS-housuja, en olisi itse kuuna päivänä edes koskenut niihin. Vaikka ne näyttivätkin jo tangossa melko suurilta, niin silti. Nytpä voin sanoa, että käytän vaatekokoa väliltä XS-L. 

Uudet housuni. Minun oli ehdottomasti saatava housuihin henkselit, sillä muuten nyhdän rinteessä housuja joka välissä ylöspäin, kun pelkään että ne putoavat. (Ajattelin ensin leikata pärstäni ja ympäristön pois tästä kuvasta, mutta olinkin moiseen liian laiska. Ei kaiken tarvitse aina niin nätiltä näyttää.)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti