keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Nenäpäiväbileet



Nenäpäivä on Ylen hyvä -säätiön järjestämä varainkeruutapahtuma, jolla kerätään rahaa köyhien maiden auttamiseksi. Tänä vuonna tuotto ohjataan Afrikan ja Etelä-Amerikan lasten auttamiseen. 

Voi olla että kaikki muut tiesivätkin tuon jo, mutta minulle tämä tuli uutena tietona. Vietin nimittäin nyt ensimmäistä kertaa nenäpäivää. Olen kyllä nähnyt mainoksia, joissa ihmisillä on hassut nenät, ja olen kuullut nenäpäivästä, ja osasin yhdistää nämä kaksi asiaa toisiinsa. Mutta nyt ensimmäistä kertaa olen minäkin kantanut korteni kekoon tämän tapahtuman hyväksi. Kävin nimittäin eilen nenäpäiväbileissä ja sain semmoisen hienon nenänkin! Varsinainen nenäpäivä on perjantaina 9.11., mutta rahan keruu on aloitettu jo aiemmin. Kai. Näin ymmärtäisin. Vai kerätäänkö tuota rahaa ympäri vuoden? Noh, en tiedä. 

Näissä nenäpäiväbileissä meni ilmeisesti ainakin osa pääsylippujen hinnasta (5e/lippu) tuolle Ylen hyvä -säätiölle. Eli periaatteessahan minä olen nyt lahjoittanut rahaa hyväntekeväisyyteen. Hyvä minä. Yleensä en anna rahaa mihinkään tällaisiin keräyksiin, sillä en oikein luota mihin se raha todellisuudessa menee, ja vaikka rahaa menisikin sinne minne lupaa, niin en ole oikein varma, onko siinäkään sitten järkeä. Mutta nyt, kun tämä lahjoittaminen tuli ikään kuin sivubonuksena sille että pääsin bileisiin, niin  mikäs siinä. Antaa mennä vaan!

Bileet olivat Ilonassa, jonka totesin samalla Kuopion parhaaksi yökerhoksi. Oli live-puoli, karaoke-puoli ja sitten sellainen puoli, jossa soi vanhempi musiikki vähän hiljaisemmalla, niin että pystyi juttelemaankin ilman että kurkku käheytyi. Esiintymässä oli DJ Mista S. Pakko kyllä tunnustaa, ettei minulle missään vaiheessa selvinnyt, kuka niistä DJ-pöydän takana hyörineistä nuorista miehistä oli tämä suuri DJ Mista S, mutta se nyt ei kamalasti menoa haitannut. Ei me siellä esiintyjän takia oltu. 

Tämä nenä ihan oikeasti pukee mua! Olin niitä harvoja, jotka piti tuota melkein kokoillan päässään.

Tilasin jotain suklaista, lakstoositonta ja alkoholitonta ja tässä on tulos. Oli kyllä tosi hyvää, vaikka sinänsä hyvin yksinkertainen juoma: pehmismössöä, kaakaojauhetta ja murskattua jäätä. 


DJ! Nämä tanssilattiakuvat on kyllä mitä ihmeellisimpiä, mutta kuvastavat mielestäni hyvin yökerhotunnelmaa, joten työnsin pari tähänkin!

Porukkaa oli mielestäni sopivasti. Tiskille ei tarvinnut jonottaa, tanssilattialla ei tarvinnut tyrkkiä ja pöydän ääreenkin päästiin useampaankin otteeseen. Silti ihmisiä oli ympärillä, eikä ollut missään autioita. Juuri tuon verran porukkaa pitäisi aina olla baarissa. Huomasin kyllä, että olen ihan tipahtanut kyydistä tämän nykyisen bilemusiikin suhteen. Suurin osa Live-puolen biiseistä oli tuntemattomia ja mielestäni jopa tylsiä. Onneksi oli sitten se vanhemman musiikinkin puoli, niin päästiin tanssimaan Rick Astleylle  ja Village Peoplellekin!


Ei muuta kuin hyvää nenäpäivää vaan kaikille jotka sitä jotenkin noteeraa!

2 kommenttia: