torstai 18. huhtikuuta 2013

Sekametelisoppaa

Ei ole montaa ruokalajia jota minä en pysty syömään. Tykkään maistella uusia makuja ja uuden koen uudet ruokakokemukset aina positiivisena asiana. Minusta olisi todella kivaa esimerkiksi kokeilla kaikki uusia ruokalajeja. Matkallani tällä makujen tiellä on kuitenkin este. Eräs kanssani saman katon alla asustava vastakkaisen sukupuolen edustaja nimittäin osaa olla melkoisen epäluuloinen uusia ruokia kohtaan. Minä haluaisin vain viskata kaikki tähteet uuniin ja katsoa mitä tulee, mutta ei, Jani tarvitsee ohjeen ja selkeän näkemyksen siitä, millaista ruokaa on tulossa. Ja koska asumme yhdessä, on enemmän kuin järkevää, että teemme ruokaa yhdessä ja syömme yhdessä. Siksi pitää aina valmistaa ruokalajeja, joista molemmat tykkää.

Tiedän kyllä, että minä se oudompi tässä ole. Kovin moni ei tunnu harrastavan kaikkearandomiasekaisinjapannulle -kokkautyyliä. Ei myöskään löydy varmaan montaakaan ihmistä, joka olisi yhtä ruokasuvaitsevainen kuin minä. Kouluruokalassa minusta on tylsää, jos tarjolla on makaronilaatikkoa ja kinkkukiusausta. Tykkään maistella ja koulussakin otan yleensä sen mielestäni vähän erikoisimman ruuan, joka usein on sitten kasvisruokavaihtoehto. 

Mutta miten tämä postaus liittyy mihinkään? No, Janilla on tarve saada kerran viikossa joko pitsaa tai kebabia. Minä en sen sijaan halua syödä näitä ruokia niin usein. Niinpä, kerran viikossa minulla on päivä, kun saan tehdä ruokaa pelkästään itselleni. Ja tänään oli sellainen päivä. Tänään, kuten yleensä aina näinä päivinä, yritän tyhjentää jääkaapistamme jätteitä mahdollisimman hyvin. Jääkaapissa oli juustoa ja graavilohta, joista päädyin tekemään raejuustokasvipannaria. Koska nämä ruuat syntyvät päässä hyvin extempore, myös niiden valmistuksessa tulee usein pieniä ongelmia. Nytkin huomasin vähän liian myöhään, että eihän se mun valtavan paksu pannariklönttini todellakaan käänny siinä pannulla, joten piti käännellä se osissa, mutta hyvää tuli silti. 

Omnomnom.. Näyttääpä herkulliselta..

P.S. Olisin halunnut päästä kirjoittamaan tämäniltaisista, mahtavista Club Coma -bileistä ja Lord Estin keikasta, mutta minulle tuli huomiselle töitä, joten nyt tuli sitten tällainen päivitys.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti