sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Iisalmiviikonloppu

Olen tällä hetkellä yksin kotona, ja niin tulen olemaankin seuraavat kaksi viikkoa, sillä Jani lähti siskonsa luokse. En ole ollut tässä kämpässä pahemmin yksin, joten tuntuuhan täällä nyt vähän autiolta. On täällä onneksi sentään MarvinenKarvinen seuranani. 

Tulin vasta pari tuntia sitten Iisalmesta, jossa olin viettämässä viikonloppua. Siskollani Tyynellä oli 6-vuotissyntymäpäivät, joten vietin perjantai-illan isäni luona. Virallisesti synttäreitä olisi juhlittu vasta lauantaina, mutta kun kerta pystyin välttämään sen lapsukaiskaaoksen, niin mielelläni sen tein. Sitä paitsi, jos olisin käynyt vasta lauantaina, en olisi ehtinyt touhuta pikkusisaruksieni kanssa mitään. Näin perjantaina, kun olin ukin ja mummon lisäksi ainoa vieras, sain jakamattoman huomion. 

Minusta tuli myös perjantaina ihan virallisesti aikuinen, sillä kävimme isän kanssa vihdoin ja viimein vaihtamassa puhelinliittymäni minun nimiini. Tähän asti isä on maksanut puhelinlaskuni, mutta kun olen nyt kuitenkin jo kohta 22-vuotias, niin eiköhän tuo ala olla jo minunkin aika maksaa itse omat puhelinlaskuni. Eivätkä nuo minun laskuni muutenkaan mitenkään päätähuimaavan suuria ole. En oikein ole puhelinihminen. Mieluummin hoidan kaiken netissä, jos vain voin. 

Lauantaina kävin moikkaamassa mummoa ja ukkia Leewin kanssa. Leikkelin myös Leewin korvakarvat, sillä se on alkanut rapsutella korviaan tavallista enemmän. Eivät ne mitenkään likaiset olleet kylläkään, että en tiedä miksi ne on alkaneet kutista. 
Illalla minulle selvisi, että Suvi ja Essikin ovat Iisalmessa, joten päätimme lähteä baariin. Myös Paavo liittyi seuraamme, ja hänen veljensä kämpällä aloittelimme. Itse tosin olin kuskina, joten en juonut mitään. Ilta meni ihan mukavasti. Baarissa oli kuitenkin aika paljon tuttuja, vaikka aluksi näytti että uusi sukupolvi olisi vallannut Iisalmen yöelämän jo täysin. On hauskaa, miten Iisalmen baareissa törmää tuttuihin, sillä Kuopiossa niin ei koskaan tapahdu. 

Essin baaritaidetta.

Sunnuntai onkin sitten mennyt ihan laiskotellessa. Kävin Leewin kanssa jäällä käveleksimässä, ja muutempa olen vain katsonut telkkaria ja syönyt vispipuuroa. Onhan tuo mukava olla välillä tekemättä yhtään mitään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti