tiistai 15. tammikuuta 2013

Koirakuumetta

Laitoimme Janin kanssa eilen asuntohakemukset Niiralan Kulmalle ja Kuopion Opiskelija-asunnot Oy:lle. Meillähän on tietysti määräaikainen vuokrasopimus tähän, että muuttamaan emme pääse ennen kuin vasta heinäkuussa, mutta parempi olla ajoissa noiden kanssa, niin ollaanpahan ainakin jonossa, eivätkä pääse siitä sitten kesällä valittamaan. 

Miksikö haluamme muuttaa? Mehän tosiaan ollaan pohdittu vakavissamme jo erilleen muuttoa, koska minä ja Karvinen ei oikein olla löydetty yhteistä säveltä. Nyt kuitenkin tämä vuosi 2013 on ollut minulle ja Karviselle aivan uusi alku. Olemme tulleet nyt ihan hyvin juttuun. Tietysti myös toisella hiekkalaatikolla ja kissaferomoneilla voi olla osansa pelissä, mutta pääasia on, että Karvinen ei nää enää tavaroitani ensisijaisina kusiskelupaikkoina.
Eli emme siis ole muuttamassa erillemme. Etsimme Janin kanssa uutta kämppää ihan yhdessä. Syitä muuttoon eivät myöskään ole suurehkot asumiskustannukset, eikä tyylittömät 70-luvun keittiökaappimme, vaan se, että tähän asuntoon ei saa ottaa koiraa. 

Niin, minulla on hurja koirakuume. Kun muutin Iisalmesta Kuopioon, ei koiran ottaminen tullut kysymykseenkään. Elämä oli silloin kouluun totuttelua, bileitystä ja itsenäistymistä. Silti olen aina tiennyt, että heti kun elämä antaa myöten, otan uuden koiran. Nyt elämäni on sellaisessa vaiheessa, että koiran ottaminen tuntuu ajankohtaiselta. Tietysti se ei paljoa vaadi, että elämä tästä kääntyykin päälaelleen, mutta olen varma, että pärjään koiran kanssa, vaikka tilanteet muuttuisivatkin. Siispä, tuossa kesän lopulla saatta minulla olla oma koiranpentu. Tämä on vasta ajatusasteella (ja asuntohakemusasteella), mutta voisi kai sitä pikkuhiljaa alkaa katselemaan lähiseudun kasvattajiakin.

Loppuun haluan vielä hehkuttaa, että olin muuten todella onnekas, ja menin voittamaan Every Step Matters -blogin arvonnasta 50 euron lahjakortin Stadiumille. JEJJJ! Hyvä minä! ^_^

Hirrrrmu pieni kuva, mutta niin on koirakin. Leewi pentuna. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti