maanantai 17. joulukuuta 2012

Jouluostoksilla

Äiti käväisi tänään täällä Kuopiossa, ja kävimme yhdessä jouluostoksilla Matkuksessa. Minä se en ole jaksanut joulua stressata en sitten tippaakaan. Aikaisempina vuosina olen ostanut lahjoja vähän kaikille sukulaisista kavereihin, ja siinä on hirveän suuri työ ja stressi, kun pitää löytää joku sopiva lahja omalle budjetilleni. Tänä vuonna ostin lahjat vain pikkusisaruksille (6- ja 8-vuotiaat) sekä 3-vuotiaalle kummitytölleni Sallalle. Muistan itse vieläkin, miten jännittävää pienenä oli odottaa joulupukkia, ja mikä riemu se olikaan sitten kun niitä lahjoja tuli. Lapset osaavat oikeasti nauttia lahjoista, joten heille kyllä ne kuuluvat. Mikä parasta, kun jätin ostamatta lahjat kavereille ja muille sukulaisille, jäi minulle enemmän rahaa laitettavaksi noihin muutamaan lahjaan. Janille ja äidilleni tosin aion hankkia myös lahjat, mutta en ole vielä ihan varma mitä ostaisin.

Meillä meni äitin kanssa ensimmäinen puolitoista tuntia Ikeassa hortoiluun. Matkuksen yhteydessä tosiaan on myös Ikea, jos joku ei sitä tiennyt. Ikeaan saisi kyllä uppoamaan melko monta tuntia, jos vain haluaisi. Nyt koetimme vain juosta sen läpi mahdollisimman nopeasti, ja hakea vain pari hyllyä, jotka äiti halusi. Silti aikaa kyllä kului.

Joulua Ikeassa.

Kiertelimme Matkuksessa, mutta äidillä oli menoa neljältä, joten monta liikettä jäi käymättä edelleen. Ehdimme kuitenkin käydä syömässä sushiravintolassa, jonka nimeä en enää muista. Minä todella pidän sushista. Mielestäni se on kuitenkin parasta itsetehtynä. Toisaalta ei minulla ole hirveän hyvää käsitystä siitä, millaista on se oikein hyvä sushi, sillä olen syönyt sushia vain muutamassa ravintolassa. Sen lisäksi olen tehnyt sitä tosiaan itsekin usein, ja olen joskus ostanut niitä pakastesushiannoksiakin, jotka tosin eivät kyllä millään yllä omatekemien tai ravintolasushien rinnalle.



Söin muuten myös eilen aasialaisittain, kun kävimme Janin kanssa syömässä kiinalaisessa ravintolassa. Kävimme myös samalla reissulla katsomassa Hobitti-elokuvan. Elokuva oli mielestäni ihan hyvä. En ole lukenut kirjaa, joten ei ollut mitään ennakko-odotuksia. Jani kritisoi leffaa siitä, ettei siinä ollut tarpeeksi naisia. Katsottiin se 3D-versio, niin jossain vaiheessa alkoi tuntua, että ne lasit painaa liikaa nenää, mutta se meni sitten ohi. Persuuskin puutui, kun olivat melko pitkäksi saaneet tuon trilogian ensimmäisen osan venytettyä, mutta jaksoin katsoa silti. Takanaolijaa saattoi tosin vähän häiritä, kun mytysin penkissäni kokoajan puolelta toiselle. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti