lauantai 29. joulukuuta 2012

Vuosi 2012: kohokohdat

Kun niin monessa blogissa näkee näitä tiivistelmiä kuluneesta vuodesta, oli minunkin pakko tehdä sellainen. Itsestänikin on varmaan kiva muutaman vuoden päästä lukea, että mitäs minä nyt sitten teinkään vuonna 2012.

Vuosihan starttasi vähän kurjasti, sillä meidän uuden vuoden bileet oli aika katastrofi. Onneksi kuitenkin muuten alkuvuosi sujui erittäinkin hyvin. Opiskellen ja opiskelijatapahtumissa kierrellen. Päällimäisenä mielessä ovat Poronkusema Rovaniemellä ja Tahko Round III Tahkolla.

Poronkusema tiimimme: Iiden crew. Tosin kuvasta puuttuu ryhmämme 6. jäsen Heta, joka otti kuvan. 

Tahkolta.

Kävin myös äitin ja Leewin kanssa Lapissa keväällä; laskettelemassa ja hiihtämässä. Oloksella majoituttiin, Ylläksellä lasketeltiin, Pallaksella muuten vaan chillailtiin.

 Ylläkseltä.

Olokselta.

Toukokuussa aloitin kesätyöt Olvilla laboratorioapulaisena. Siinäpä se kesä sitten oikeastaan menikin. Töissä. Vuorotyöhön oli vähän hankala äkkiseltään tottua, että kaikki vapaa-aika meni yleensä nukkuen. Yövuorosta tullessani nukuin helposti klo16 asti, ja sitten alkoikin olla jo aika valmistautua seuraavaan työvuoroon. Kesä Olvilla oli kuitenkin hyvää työkokemusta minulle. Aloitin samalla myös tämän blogin kirjoittamisen, vaikka aktiivisemman kirjoittelun aloitinkin vasta syyskuussa.


Lisäksi alkukesästä lainasin Janille rahat moottoripyörään, ja niin "meille" tuli Suzuki. Ensimmäistä kertaa elämässäni pääsin moottoripyörän kyytiin, ja siinä kyydissä tulikin matkustettua melkoisesti kesän aikana. 

Jani pyöräilee.

Kesällä tapahtui myös toinen aika merkittävä asia, nimittäin muutto. Asuin kaksi vuotta keskustassa sijaitsevassa 4 huonetta + keittiö lukaalissa kahden kaverini kanssa. Alkujaanhan siihen kämppään muutti minä, Essi ja Eve. Vuoden päästä Eve muutti Raumalla ja Even tilalle tuli Heta. Heta asui siinä pari kuukautta, kunnes sai opiskelupaikan Oulusta ja lähti sinne. Hetan tilalle tuli Maija, joka kesti minua ja Essiä ihan loppuun saakka. Voi että, kahden vuoden aikana siinä kämpässä kerkesi kyllä tapahtua vaikka mitä. Nyt voi sitten ilolla muistella niitä aikoja. 
Kun luovuimme keskustan kämpästä, minä muutin Janin kanssa kaksioon tänne Puijonlaaksoon, ja sain samalla Karvisen Marvisen kämppäkaverikseni. 

 Muistelukuvia rakkaalta keskustan kämpältämme. Eivät tosin ihan tältä vuodelta.

 Minuun huoneesta.

Elokuussa kävin äitin kanssa Helsingissä, ja siellä pitkästä aikaa Korkeasaaressa. Minä kun olen tällainen eläinhöperö omalla tapaani, niin sinne Korkeasaareen saatiin hujahtamaan kokonainen päivä. Oli mukavan viileä, mutta silti ei liian kylmä. Lähes kaikki elukat oli näkösällä ja melkein kaikki aktiivisiakin. Kissoistakin ilvestä vaille kaikki nähtiin. 
Tässä ovat suosikkieläimeni korkeasaaresta:

 Varpuspöllö, jonka itsetunnon varmaan tuhosin nauramalla sen pienuudelle....

Rupikonna, jonka kanssa tunsin erikoista yhteenkuuluvuuden tunnetta...

Hulvaton nenähiiri, joka ei meenannut pysyä millään paikallaan, mikä teki kuvan ottamisesta vaikeaa.. (muoks. Tää tyyppi on oikeasti kuonokas)

 ..ja manuli, jolla todella oli jotain tunteita minua kohtaa, sillä heti kun tulimme sen aitaukselle, se kömpi näkyville ja jäi möllöttämään minua tuolla ilmeellä.

 Minä ja mangustit.

Ennen kuin tämä päivitys täyttyy täysin eläinkuvista (joita minun koneella on varmaan pari sataa), hyppään muisteloissani nyt sitten syksyyn 2012, josta minulla ei kyllä ole tällä hetkellä päässä mitään sen suurempia erikoisuuksia. Kolmas vuosi biotieteillä alkoi ja kandin teko siinä samalla. Olen käynyt opiskelijabileissä. ja Oulussakin pari kertaa. Tänä syksynä myös kaverini Suvi muutti poikaystävänsä Mikon kanssa Kuopioon. Ja myös kaverini Jaakko muutti Kuopioon. Ja Essi ja Mirka muuttivat yhteen. Uusia kämppiä siis kierrettäväksi. 

Oli myös se surullisen kuuluisi luonnontieteilijäristeily Tukholmaan. Ja pääsin mukaan siihen kuitututkimukseen! Olen myös syksyllä alkanut liikkua vähän enemmän liikuntahaasteen myös, ja näin ollen kuntoni on parantunut. Laihduin myös kesällä jonkin verran, ja olen saanut pidettyä painoni ihan hyvissä luvuissa. 

Kaiken kaikkiaan mukava vuosi on ollut. Aikalailla rauhallisempi, mitä kaksi edeltäjäänsä, mutta se nyt ei mitään haittaa! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti